Cink v nosečnosti

O cinku

Vse, kar morate vedeti o cinku

Hitra rast in razvoj tkiv ter DNK v otrokovem telesu sta odvisna od dobre preskrbe s cinkom v nosečnosti. Preberite, kako ta pomembni mineral podpira tudi vaše zdravje in katera živila uživajte, da ga boste imeli dovolj.

Gradnik življenja

Cink, mineral, ki je prisoten v številnih živilih, ima v nosečnosti ključno vlogo pri izgradnji otrokovih celic in DNK.

Potreben je za delitev celic in rast tkiv ter podpira normalen razvoj otroka. Ker je nosečnost čas, ko vaš otrok iz ene celice zraste v majhno osebo, sestavljeno iz bilijonov celic, je zdrav vnos cinka kot del uravnotežene prehrane ključnega pomena.

Cink je znan tudi po svojih koristnih učinkih na imunski sistem, saj pomaga pri zaščiti pred okužbami in celjenju ran1 ter pomaga pri presnovi drugih pomembnih hranil.

Dober začetek za zdrave možgane

Zadostna preskrba s cinkom v nosečnosti ima poleg normalne rasti tudi različne koristi za otroka. V možganih ga je veliko, saj je pomemben za normalno delovanje možganov, kar pomaga pri vsem prihodnjem učenju in razvoju2. Pomaga tudi pri izgradnji močnega imunskega sistema, saj pomaga vzdrževati zdravo količino protiteles1.

pregnant woman cutting avocado
Cink, mineral, ki je prisoten v številnih živilih, npr. v avokadu, ima v nosečnosti ključno vlogo pri izgradnji otrokovih celic in DNK.

Ali lahko v nosečnosti jemljete cink?

Ustrezen vnos cinka s hrano je še posebej pomemben v nosečnosti, ko je vaš imunski sistem naravno oslabljen, zaradi česar ste bolj dovzetni za okužbe3. Cink je eno tistih hranil, ki zagotavljajo dodatno podporo imunskemu sistemu1, zato je pomemben za vaše zdravje in zdravje vašega otroka.

Ohranjanje zdravega vnosa cinka ves čas nosečnosti je povezano tudi z manjšim tveganjem za prezgodnji porod4.

soya

Cink v nosečnosti

Cink, mineral, ki je prisoten v številnih živilih, ima v nosečnosti ključno vlogo pri izgradnji otrokovih celic in DNK.

Koliko cinka zadostuje v nosečnosti?

Kljub temu, da ima tako pomembno vlogo pri razvoju vašega otroka, je priporočeni dnevni vnos cinka 7 mg na dan, kar je enako priporočenemu dnevnemu vnosu, ko niste noseči. Vendar pa se potreba po cinku med dojenjem znatno poveča: do otrokovega četrtega meseca starosti se poveča na 13 mg na dan, nato pa se zmanjša na 9,5 mg na dan. Ker je cink prisoten v številnih živilih, bi te količine morali dobiti z dobro uravnoteženo prehrano5.

Neverjetno je, da ena sama ostriga vsebuje več kot celotno dnevno potrebo po cinku. Vendar pa so surove ostrige eno od živil, ki se jim morate v nosečnosti izogibati zaradi nevarnosti zastrupitve s hrano.

Namesto tega poskusite uživati naslednja živila, s katerimi lahko zagotovite dober vnos5,6:

  • dobro toplotno obdelane ostrige in lupinarji
  • rdeče meso, npr. govedina, pa tudi perutnina in puran
  • ovsena kaša
  • oreščki, fižol in soja
  • mlečni izdelki in jajca

Polnozrnati kruh, obogatena žita in koruza prav tako zagotavljajo cink, vendar lahko fitati, ki jih vsebujejo, zavirajo absorpcijo cinka iz drugih živil. Za čim večji vnos iz drugih virov se izogibajte rednemu hkratnemu uživanju teh živil.

Naslednji koraki

Preizkusite te lahke obroke in prigrizke, bogate s cinkom, za povečan vnos:

  • ovsena kaša s peščico orehov
  • trdo kuhano jajce
  • solata s puranom in mandljevimi lističi
  • zrnati sir na ovsenih krekerjih

Zadnji pregled: 11.08.2017

Sorodni članki

Za dojenčke je najboljše dojenje

Najprej preberite to pomembno obvestilo

S klikom na gumb za nadaljevanje si boste lahko ogledali informacije o mlečnih formulah za dojenčke Aptamil in drugih izdelkih. Če se odločite nadaljevati, soglašate, da vam Aptaclub na vašo zahtevo posreduje te informacije v informativne namene. Za informirano izbiro glede hranjenja dojenčka z mlečno formulo in navajanja na gosto hrano se posvetujte z zdravstvenim delavcem

Za dojenčke je dojenje najboljša izbira, saj prinaša številne koristi. Pomembno je, da pri pripravi na dojenje in v času dojenja uživate zdravo in uravnoteženo prehrano. Kombiniranje dojenja in hranjenja po steklenički v prvih tednih po rojstvu lahko zmanjša količino proizvedenega materinega mleka, zato je kasneje odločitev, da ne želite dojiti, težko spremeniti.

Upoštevati je treba tako socialne kot finančne vidike hranjenja dojenčka z mlečno formulo. Neustrezna uporaba mlečne formule za dojenčke ali neustrezna izbira živil ali načinov hranjenja lahko pomeni nevarnost za zdravje. Če dojenčka hranite z mlečno formulo, morate skrbno upoštevati proizvajalčeva navodila za uporabo – če navodil ne upoštevate, to utegne škodovati zdravju vašega dojenčka.

Select your country